A végletek világában az emberek egérmozinyi képernyőn át látják a világot. Hiszik, hogy ez az igazság. Mégy az utcán, utazol a metrón, a buszon, és mindenütt világít a kicsi képernyő. Bámulod a kicsi mozit, és azt hiszed, ez a való világ. Mert az egérmozi jó, hiszen soha nem adja vissza a ronda és sokszor keserű, mégis oly emberi valóságot. A ráncok kisimulnak, hát még ha filter is van a képen, a könnycseppek kisebbek és mindig fényesek, a nevetés sem olyan széles, így számodra nem oly idegesítő. Az egérmozi barátságos, mert soha nem mutatja meg a szélesvásznú valót, nem tágul a tér, sose nézel fölfelé. Ha pedig lemaradsz valamiről, nem baj. A világ úgyis fáj, és a sok photoshoppal élénkített magenta, sárga és piros mellett ott bizony van a moziból kiretusált szürke és sötét. De van a sok hamis mosoly mellett igaz szeretet is, ami mellett simán elmégy, amit nem mutat az egérmozi. Van a sima és ránctalanra varázsolt arc mögött magány és keserűség, sok-sok kiáltás, csak éppen senki nem látja. Mert az egérmozi sosem volt emberi perspektíva, és ahogy nő az egérmozik száma, úgy vész el a humánum. Szűkül a tér, elvész a körítés, és nyesedék húst mócsinggal zabál a nép.
2018.09.04.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése