A Nagy Tagadás Művészete – avagy Magyar Péter, a politikai origami mestere
Van, aki megtartja a szavát. Van, aki visszavonja. Aztán van Magyar Péter, aki 10:00-kor még büszkén harsogja, 10:30-ra letagadja, 11:00-ra pedig már vádiratot ír az ellenfelei ellen — természetesen pont azért, amit ő maga készült megtenni.
Ez nem politikai kommunikáció, ez performansz: egy ember, aki a valóságot minden fél órában újraindítja, mint egy rosszul sikerült szoftverfrissítést.
Nyilvános fórumain híveit kedélyesen uszítja bárkire, aki kétkedni merészel, hiszen a kritika az új árulás. A sajtószabadságot pedig úgy értelmezi, mint a középkori inkvizítor a hitvitát: addig szabad, amíg mindenki pontosan azt mondja, amit ő diktál.
Ha valaki netán leírja, hogy a király meztelen, az azonnal „aljas cenzor”. Ha valaki csak azt meri mondani, hogy a király kicsit huzatosan öltözött, akkor „a diktatúra kiszolgálója”. És ha valaki nem határolódik el azonnal, látványosan és hangos taps kíséretében, az máris „a rendszer embere”.
Így születik meg a XXI. századi politikai csoda: a Kun Béla reboot edition és a Kádár 2.0 béta verzió, egy személyben. Csak most nem pufajkában és nem vörös csillag alatt, hanem Instagram-filterrel és jogászi dörgedelemmel.
És ha bárki megkérdezné, hogyan fér össze ez a szabadságharcos retorika a kicsinyes bosszúpolitikával?
Hát egyszerű: úgy, mint a valóság a Magyar Péter-show-ban – sehogy.

Megjegyzések
Megjegyzés küldése