A papagáj-projekt 

Továbbra is hibátlanul működik a fősodratú média legősibb varázslata: az ismétlés általi meggyőzés. Nem kell sok – csak egy rövid, könnyen emészthető mondat.
Mondjuk: „Minden rendben.”
Ezt elég naponta háromszor bevenni, étkezés után, és egy hét múlva már te is továbbadod a szomszédnak, mint a legújabb népi gyógymódot.
A módszer tudományos!
Reklámpszichológia a politikában – a laboratóriumi patkány helyett most a szavazó kapja a jutalomfalatot.
Az ismétlés endorfint termel, a meggyőződés dopamint, a valóság meg... hát az elfogyott, de sebaj, rendelünk belőle új adag narratívát.
A tévéstúdiókban már nem híradósok dolgoznak, hanem hipnotizőrök.
A riportok kezdete így hangzik: „Nézzen a képernyőre. Csak lazítson. Most együtt kimondjuk: minden rendben van.”
És tényleg, a lakosság lassan kisimul.
Aki mégis tiltakozni próbál, azt a közösségi médiában körbeveszik a programozott papagájok, és addig rikácsolják a szlogent, amíg a józan ész végül elnémul.
Mert ma már nem kell gondolkodni.
Elég csak visszamondani a jelszót, és megkapod a lájkot, az elismerést, sőt: az identitást.
Egy ország, amely szlogenekben álmodik — és papagájhangra ébred.
(Következő adásunkban: hogyan alakítsd át a véleményedet 30 másodperc alatt — szakértői tippek az influenszerektől.) 


Megjegyzések
Megjegyzés küldése