A közélet influenszere – avagy hogyan váljunk 3% aggyal Facebook-császárrá
A 21. században az elmeélesítés már luxus. Minek is strapálná magát bárki gondolatokkal, amikor elég egy szelfibot, egy táncmozdulat és egy frappáns hülyeség, és máris népvezérként tekintenek rád. A közösségi média algoritmusa nem a bölcsességet díjazza, hanem a jól időzített hülyeséget – lehetőleg 15 másodpercben, különben unalmassá válsz, mint egy matematikakönyv a strandon.
És ott van Peti, a nép új kedvence, a táncoló géniusz, aki mintha direkt a TikTok szellemiségéből gyúratta volna össze magát. Ő az, aki ha jönne az apokalipszis, még a gombafelhő alatt is pózolna egy kávéval - bocsánat, sörrel - a kezében és mellé írna egy szállóigét a semmiről, három szmájli és egy villámjel kíséretében.
Peti nem beszél politikáról. Ő megéli azt. Vízre megy, táncol, szelfizik, és a tömeg nemhogy tapsol, de spontán örömujjongásba kezd.
Ha ez lenne a kormányprogram, akkor a költségvetést is GIF-ekben adnák közre, a KSH pedig táncos TikTokon közölné az inflációs adatokat.
És persze lehet röhögni, de egy idő után a nevetés is elcsitul. Mert amikor már nemcsak a politikai komolyság, hanem a józan ész is szponzorált tartalommá válik, akkor ideje feltenni a kérdést: tényleg ezt akarjuk? Tényleg elég nekünk ennyi?
Személy szerint kíváncsi lennék, mit csinálnának ezek, ha tényleg a kormányrúdnál állnának – de csak elméletben, mert gyakorlatban annyira sem engedném oda őket, mint egy részeg gólyát a helikopterhez.

Megjegyzések
Megjegyzés küldése