Digitális Kereszteshadjárat – Avagy hogyan vakított meg a Szent János banner
Valéria, a magyar digitális ellenállás Jeanne d'Arc-ja, ma hősiesen letiltotta az utolsó fideszes hirdetést is, ami csak szembejött vele a világhálón. Nem volt könnyű menet – a reklámok úgy jöttek elő, mint a szentjánosbogarak a Trianon-emléknap estéjén, világítva, pislákolva, de főleg idegesítve.
„Online harc kiadva!” – harsogta a hír, mintha legalábbis a Magyar Honvédség vezényelte volna be a virtuális páncélosokat. A cél: megóvni a retinát a „Hazafi Szerver Kft.” által szponzorált, pixelben túlburjánzó nemzeti büszkeségtől.
Márta, a veterán reklámblokkoló, már régóta űzi ezt a sportot. Hűvös nyugalommal jegyzi meg: „Előbb-utóbb elfogynak, nem lesz kivel harcoljanak.” És micsoda szomorú nap lesz az a trollmentes holnap…
Valéria azonban nem hátrál. Ő még olvasta a hazugságokat, de ma már csak hunyorítva mer a képernyőre nézni, mert az algoritmus szentjánosai úgy jönnek elő, hogy fáj! Nemcsak a szeme könnyezik, hanem a demokrácia is.
Így telik egy nap a magyar kommentháborúk frontvonalában. Hirdetések jönnek, hirdetések mennek – de Valéria marad. Mert valakinek harcolnia kell. Legalább a képernyő tisztaságáért.

Megjegyzések
Megjegyzés küldése