A kutya régen házőrző volt. Ma? Lakberendezési kiegészítő. A városi trendvadászok körében a gyerek helyett tartott öleb státuszszimbólummá vált.
Ő itt Muffin, a vegán csivava, akinek több outfitje van, mint az óvodás gyerekednek, és aki ki sem teszi a lábát a házból, ha nincs rajta a Swarovski-kristályos nyakörve és a tappancsmelegítő, persze szigorúan az elmaradhatatlan kis pulóver, esőkabát vagy nyári napvédő sapka után.
Muffin gazdija szerint a kutya „egy érző lény, akinek joga van a választott tápjához és a testpozitív neveléshez, amihez hozzá tartozik a ruha és a masni is”. Ezért aztán minden reggel komoly pszichodráma a reggeli, hiszen a gluténmentes lencsefőzelékes bio-táp tegnap „nem rezonált” Muffin aurájával, tehát valami mást kell kitalálni.
A gazdi szerint a kutya „egy kis ember szőrösen”, csak aranyosabb.
És különben is: ki mondta, hogy egy kutya nem alhat a párnán, ahol tegnap még a gazdi feje volt? És egyáltalán: mit keres a gazdi a saját ágyában?
Aztán ott vannak a „kutyavédők”, akik szerint az állatvédelem alfája és omegája, hogy naponta kiírja a Facebookra: ő állatvédő! Ezek után megoszt legalább félóránként egy gazdikereső kutyás posztot, és feljegyzi, lehetőleg Reels videóban, Insta sztoriban és TikTokon is, hogy a kutyája ma is kapott „állatjogi terápiás sétát”, mert ha ezt nem teszi meg, akkor potenciális állatkínzó.
Ja, és ha nem hord masnit a kutyád, és nyakörvet teszel rá hám helyett, az konkrétan genocídium.
Közben vidéken Marci, a keverék, épp farkast pofoz le a tyúkól elől. Nem bio, nem vegán, nem kézműves. Csak kutya. De ő valahogy kimaradt a „Kutyatrendek 2025” influenszer-kézikönyvből.

Megjegyzések
Megjegyzés küldése