Hadházy Ákos lassan nem politikus, hanem önálló műfaj. Egyetlen díszlete van: Hatvanpuszta. Egyetlen kelléke: a telefonja kamerával. Egyetlen szerepe: a megszállott, aki bármit lát, abból botrányt fabrikál.
Múltkor például magánútra tévedt, ahol – saját elmondása szerint – meg akarták ölni. Nyilván mesterlövészek lapultak a kukoricában, és kommandós disznók csörtettek felé, láncfűrésszel felszerelve. Vagy legalábbis így fest a fejében. A valóságban talán csak egy autó vagy traktor jött szembe, de hát Hadházy fantáziájában ez maga a magyar Watergate. És még csak eszébe sem jutott, hogy az imádott nagy amerikai demokráciában egy ilyenért kérdezés nélkül lőnek.
Mára oda jutott, hogy mindenben a végzetes titkot látja. Ha a szél megmozdítja a bokrot: orgyilkos. Ha elszáll egy galamb: drón. Ha a nap lenyugszik: bizonyíték-eltüntetés. Már a fűszálak is összeesküvést súgnak neki, és a varjak károgásában is Orbán személyes üzenetét hallja.
Így lett Hatvanpuszta nemcsak a „demokrácia sírhelye”, hanem Hadházy és a józan ész válópere is. Ő ott kóvályog a kerítés mellett, mint egy szellem, aki minden este visszajár, hátha egyszer feltűnik a nagy leleplezés – de csak a port verik a csizmái.
A közönség már nem tudja eldönteni, hogy sírjon vagy nevessen: egy tragikomédia zajlik előttünk, ahol a főhős annyira belebolondult saját nyomozásába, hogy lassan nem a hatalom, hanem a saját rögeszméje teszi áldozattá.

Megjegyzések
Megjegyzés küldése