Manapság Magyarországon autópályán közlekedni már nem eljutás A pontból B pontba, lehetőleg gyorsan, hanem extrém sport és esetenként idegeket próbára tevő szabadidős foglalkozás. Ha valaki reggel felhajt az M1-re, esetleg még fel mer menni az M3-ra, az már nem munkába megy, hanem benevezett a „Napi Terelés & Baleset Rally”-ra. Garantált szórakozás: hol sávzárás, hol útépítés, hol egy kamion dőlt keresztbe, mintha csak direkt a kanyar közepén parkolt volna le, másutt sok autó futott egymásba, mintha valami elcseszett legójáték lenne.
A hírek szerint naponta több tucat közlemény érkezik: „Terelés, baleset, felújítás, útlezárás, teljes pályazár, mentő, mentőhelikopter.” Ilyenkor a sofőr gondolkodhat: vajon most melyik irányt kell követni, hogy ne a szántóföldön kössön ki, miközben a GPS olyan lelkesen mondja, hogy „fordulj vissza, ahol tudsz”, mintha legalábbis egy hegy tetején lenne a céltábla.
És persze ott vannak a „hősök”: a sok önkéntes szervdonor, aki nyomja neki, mint süket a csengőt. A 130-as sebessághatárt ők inkább 180-nak értelmezik, hiszen „én tudok vezetni, csak a többiek bénák”, a szakadó eső, köd, párafelhő, rossz látási viszonyok őket a legkevésbé sem zavarják, hiszen felette állnak minden időjárási körülménynek. Amikor aztán az árokban fejtetőn landolnak, meglepődve nézik a világot – már ha marad rá idejük, mielőtt leszáll a mentőhelikopter.
Csuklani már nem marad idejük és nem lesz módjuk, pedig igen sokan emlegetik őket azok között, akik éppen órák óta araszolnak a dugóban, és még csak meg sem szemlélhették tökéletes salto mortale mutatványukat.
Az autópálya tehát nem más, mint Magyarország legújabb tematikus parkja. Belépés a matrica árával, extra attrakcióként baleset-szimulátor, és minden jegy mellé jár egy adag idegbaj is. Csak az a kérdés: ki mer még bérletet venni?

Megjegyzések
Megjegyzés küldése